Adobe Photoshop, kortkurs

7-8/4 kl 10-18, 9-17

Kursplats: Hangö gymnasium, Skolgatan 11

Innehåll

Vi går igenom grunderna i bl.a. lager, masker, skärpa och grundläggande verktyg.

Kursen går ut på att redigera och förbättra foton, inte att skapa specialeffekter och andra gimmickar (okej, kanske en eller annan effekt som bonus, om tiden räcker till).

Målgrupp

Kursen är menad för fotografer som vill lära sig mera avancerad bildredigering än vad Lightroom klarar av. De som gått Fotoskolan har förtur, men även andra som har grundläggande datorvana och kan grunderna i bildredigering, t.ex. med Lightroom, är välkomna. Så om du t.ex. är med i en fotoklubb så är det ok att tipsa dina klubbmedlemmar. Max 16 deltagare ryms med.

IT-krav

Kursen kräver att du har Photoshop (och gärna också Lightroom) installerat på din dator, och att datorn har tillräckligt med kapacitet att köra programmen.

Det finns också ett program som heter Photoshop Elements. Photoshop Elements och Photoshop är två helt skilda program och ska inte förväxlas. Den här kursen behandlar endast ”tungviktaren” Photoshop.

Anmälningsfrist t.o.m. 15/3

Deltagarantal: (min/max) 10-16 personer